Nowoczesna sprzedaż – basho email strategy
Cele szkolenia:
- Poznasz etapy ewolucji sprzedaży w ostatnich latach i zrozumiesz w jaki sposób sprzedaż oparta na wartościach ma tak wysoką efektywność i nauczysz się tego
- Zapoznasz się z badaniami preferencji zakupowych i zachowań Klientów na współczesnym rynku B2B, dzięki czemu będziesz wiedział w którą stronę skierować swoje działania sprzedażowe
- Uświadomisz sobie jaką wymierną wartość daje stosowanie różnych nowoczesnych kanałów komunikacji w ujęciu sprzedaży zdalnej
- Poszerzysz swoją perspektywę związaną ze sprzedażą i zdobywaniem nowych Klientów oraz budowaniem z nimi relacji – postrzeganie i założenia wspierające i blokujące Twoją efektywność w biznesie i życiu prywatnym
- Dowiesz się jak aktualnie wygląda Twoja komunikacja nowoczesna z Klientami vs jakie są obecnie oczekiwania Klientów i dobre praktyki
- Przećwiczysz i udoskonalisz umiejętności sprzedaży z wykorzystaniem telefonu i innych rozmów głosowych
- Nauczysz się stosować Basho e-mail strategy® – jako narzędzia premium do aktywnej sprzedaży w kanale e-mail oraz budowania relacji długofalowych z Klientami
- Poznasz sposoby na wykorzystanie social media i Social Selling Strategy – modelu komunikacji sprzedażowej o najwyższej skuteczności dotarcia do Klienta w tym kanale
- Przećwiczysz umiejętności w ramach kanału komunikacji e-mail/Social media stosownie do konkretnej sytuacji biznesowej
- Zwiększysz wyniki biznesowe poprzez bardziej świadomy kontakt z Klientami oraz stosowanie skutecznych zdalnych technik sprzedażowych – indywidualny plan rozwoju i skuteczne metody do natychmiastowego wdrożenia
Metody pracy:
Prezentacja trenerska
Prezentacje uczestników
Ćwiczenia indywidualne
Ćwiczenia grupowe
Scenki
Dyskusja moderowana
Burza mózgów
Praca z kamerą
PROGRAM:
I. Ewolucja sprzedaży:
- od sprzedaży transakcyjnej do sprzedaży wartości,
- rola wartości w budowaniu relacji i sprzedaży,
- co nas odróżnia – koncept mapy rzeczywistości,
- mapa empatii klienta – model i ćwiczenia na przykładach biznesowych firmy
II. JAKOŚĆ USŁUG i SPRZEDAŻY W OCZACH KLIENTÓW na WSPÓŁCZESNYM RYNKU:
- śmierć sprzedawców B2B – najnowsze badania i trendy światowe w sprzedaży B2B,
- 9 kluczowych potrzeb Klientów na współczesnym rynku i model 3xU,
- co przeszkadza nam świadczyć wysokojakościowe usługi,
- kim są nasi klienci – różnorodność przez pryzmat map rzeczywistości,
- stereotypy i założenia oraz efekt pierwszego wrażenia,
- komunikacja klasyczna vs komunikacja nowoczesna w kanałach email/SMS/chat/social media.
III. KOMUNIKACJA głosowa/telefoniczna
- wady i zalety w odniesieniu do trendów rynkowych i sytuacji związanej z pandemią,
- kiedy stosować komunikację głosową/telefoniczną,
- podnoszenie efektywności komunikacji głosowej/telefonicznej – kluczowe elementy – koło kompetencji sprzedaży głosowej w odniesieniu do modułów I i II szkolenia,
- 9Ds® –Nine Dont’s – dziewięć słów kluczy w rozmowie, które prowadzą do utraty klienta,
- ćwiczenia i wypracowanie algorytmu rozmowy dopasowanej do standardów firmy (nowy klient vs. upselling/cross selling).
VI. KOMUNIKACJA sprzedażowa przez EMAIL/CHAT/SMS
- stereotypy, założenia i pierwsze wrażenie w komunikacji mailowej i ich odbiór,
- dobre i złe przykłady komunikacji mailowej – praca na prawdziwych sprzedażowych wiadomościach e-mail uczestników,
- istota i kluczowe czynniki efektywnej kom e-mail –zasady, savoir vivre – netykieta,
- 9 potrzeb klienta vs. komunikacja e-mail – filtr 9 korzyści/potrzeb -> dyskusja jak to wygląda w przypadku komunikacji e-mail,
- e-mail vs. chat vs. SMS – kluczowe różnice w konstrukcji, oczekiwaniach oraz wykorzystaniu poszczególnych kanałów komunikacji nowoczesnej w sprzedaży,
- zapoznanie się z realnymi i aktualnymi przykładami komunikacji chat/sms uczestników szkolenia (o ile taka istnieje i jest dopuszczana przez organizację).
V. Basho e-mail strategy® i 3S® – Social Selling Strategy®
- zaprezentowanie strategii aktywnego wychodzenia do indywidualnych klientów z wykorzystaniem poczty email i serwisów społecznościowych oraz informacji dostępnych na Internecie
- praktyczne wykorzystanie Basho e-mail strategy®
- Basho e-mail strategy® vs. 3S® – Social Selling Strategy®
- bank pomysłów – wzorce i kluczowe zwroty stosowane w komunikacji e-mail, najlepsze i najgorsze praktyki
VI. SOCIAL MEDIA – NOWOCZESNA Sprzedaż, BŁYSKAWICZNE DOTARCIE
- biznesowe portale social media i ich potencjał oraz znaczenie we współczesnym świecie,
- social media w liczbach,
- omówienie poszczególnych portali i wypracowanie w grupach zasad wykorzystania każdego z nich oraz korzyści płynących z ich umiejętnego użytkowania
- Personal branding – Twój wizerunek w social media – studium przypadków na profilach uczestników szkolenia.