Sprzedaż produktów/usług w oparciu o style osobowości DISC
Cele szkolenia:
- Analiza swojego stylu sprzedaży w oparciu o style zachowań DISC D3
- Poznanie sposobów obsługi i sprzedaży do konkretnego stylu – jakie ma oczekiwania
- Zdobycie wiedzy w jaki sposób badać potrzeby i oczekiwania każdego ze styli
- Poznanie narzędzi wspierających aktywne słuchanie
Metody Pracy:

Prezentacja trenerska

Ćwiczenia indywidualne

Ćwiczenia grupowe

Gra szkoleniowa

Case study

Kwestionariusz DISC

Dyskusja moderowana
PROGRAM SZKOLENIA:
Dzień I:
1. krok – Test kompetencji – Twój styl sprzedaży
- Poznaj swój styl sprzedaży/obsługi Klienta
2. Krok – Typ Klienta
- Naucz się rozpoznawać styl zachowania swoich Klientów, czyli zrozum potrzeby i motywacje Klienta
3. Krok – Plan działania
- Osiągaj wyniki, odpowiadając na potrzeby Klienta, wykorzystując swoje mocne strony i w sposób zgodny z Twoim własnym stylem zachowania
- TELAT: DISC jakim kolorem/ stylem jesteś i jakie możliwości to ze sobą niesie? Czy znasz wszystkie swoje zasoby?
- Sprzedajemy z DISC, Fundamenty sprzedaży DISC
- 3 kroki DISC do kreatywnej i efektywnej sprzedaży
4. Krok – Jakim jestem stylem sprzedaży i jaki mam system pracy z Klientem?
- co mnie wyróżnia czego powinienem być świadom i czego unikać?
- motywatory mojego stylu
- wartości dla styli – co one wnoszą do relacji/transakcji z Klientami?
- gra szkoleniowa MOST
5. Krok – Po czym poznam, że Klient mnie zaakceptował, czyli pierwsze sygnały kupna
- Z jakim typem Klienta mam do czynienia?
- Jakie działanie sprzedawcy jest odpowiednie?
- Czym się kieruje dany Klient i jakie ma oczekiwania?
- Jak prawidłowo postępować z konkretnym Klientem?
6. Krok – Plan działania Ja, Klient każdy styl.
- od czego i z kim zacznę
- 10 przykazań do efektywnego działania
- świadomość ograniczeń – jak z nimi pracować?
Uczestnicy w trakcie modułu poznają charakterystykę stylów osobowości DISC. DISC to 4 style zachowań, opracowane na podstawie badań amerykańskiego psychologa, Williama Marstona (1893-1947). Analizując ludzkie zachowania w konkretnym środowisku i w konkretnych sytuacjach, okazało się, że ludzie o podobnych stylach zwykle bardzo podobnie się zachowują. Co ciekawe, każdy z nas ma w sobie te 4 style zachowań, ale w różnym stopniu ich intensywności; DISC to skrót od angielskich określeń poszczególnych stylów: Dominant (Dominujący), Influencing (Wpływowy), Steady (Stały), Compliance (Sumienny).
II dzień:
- Sprzedaż w oparciu o metodę Sandlera
- Czym jest i w jaki sposób ją wykorzystać?
2. Przekraczanie oczekiwań Klientów
- Budowanie relacji z Klientem
- Dla Klienta to Ty jesteś firmą
- Czego oczekują Klienci – przykłady nieoczywistych potrzeb Klienta
3. Obiekcje Klienta
- Zastrzeżenie jako informacja do wykorzystania
- Techniki obalania obiekcji
4. Kontakt Follow Up
- Jak rozpocząć rozmowę po-ofertową?
- Kiedy Klient potrzebuje więcej czasu?
- Kiedy Klient jeszcze nie zajrzał do oferty?
- Kiedy Klient nie traktuje zakupu priorytetowo?
- Kiedy Klient mówi „za drogo”?
- Kiedy Klient porównuje nas do konkurencji?
5. Techniki perswazji w kontakcie z Klientem
- Kto i co ma wpływ na zamknięcie sprzedaży?
6. Podsumowanie i informacja zwrotna