Style osobowości DISC – czyli poznaj swojego Klienta
Cele szkolenia:
- Analiza swojego stylu osobowości DISC w odniesieniu do pozostałych członków zespołu
- Analiza swoje stylu osobowości DISC w odniesieniu do mojego stylu sprzedaży
- Poznanie sposobów komunikacji i sprzedaży do konkretnego stylu – jakie ma oczekiwania
- Zdobycie wiedzy w jaki sposób badać potrzeby i oczekiwania każdego ze styli
Metody Pracy:

Prezentacja trenerska

Ćwiczenia indywidualne

Ćwiczenia grupowe

Gra szkoleniowa

Case study

Kwestionariusz DISC
PROGRAM SZKOLENIA:
DISC – test osobowości
- Czym są style osobowości według DISC?
- Charakterystyka poszczególnych stylów
- Mocne strony poszczególnych stylów osobowości
- Jak porozumiewać się z różnorodnymi osobowościami?
- Jakim jestem stylem osobowości i jakie są moje potencjały?
- Jakie wartości do zespołu wnoszą osobowości: czerwona, żółta, zielona i niebieska?
- Dlaczego znajomość osobowości ma tak wielkie znaczenie dla efektywnej współpracy?
Uczestnicy w trakcie modułu poznają charakterystykę stylów osobowości DISC. DISC to 4 style zachowań, opracowane na podstawie badań amerykańskiego psychologa, Williama Marstona (1893-1947). Analizując ludzkie zachowania w konkretnym środowisku i w konkretnych sytuacjach, okazało się, że ludzie o podobnych stylach zwykle bardzo podobnie się zachowują. Co ciekawe, każdy z nas ma w sobie te 4 style zachowań, ale w różnym stopniu ich intensywności; DISC to skrót od angielskich określeń poszczególnych stylów: Dominant (Dominujący), Influencing (Wpływowy), Steady (Stały), Compliance (Sumienny).
TYPY KLIENTÓW: JAK SIĘ W TYM ODNALEŹĆ
- Z jakim typem Klienta mam do czynienia?
- DISC – style osobowości – rozszyfruj kim jest Twój Klient
- Jaką postawę doceni każdy z typów osobowości DiSC?
- Co będzie kluczowe podczas obsługi poszczególnych typów osobowości DiSC?
- Jak prowadzić rozmowę z „trudnym Klientem”, aby tonować emocje i wciągać do współpracy?
Badanie potrzeb w oparciu o DiSC
- Rola badania potrzeb w sprzedaży
- Rodzaje pytań podczas badania potrzeb
- Narzędzia wspierające aktywne słuchanie
- Model przeprowadzenia badania potrzeb w oparciu o typy osobowości DiSC
Prezentacja oferty w oparciu o DiSC
- Język korzyści podczas prezentacji oferty
- Zasady prezentacji oferty
- Model przeprowadzenia prezentacji oferty w oparciu o typy osobowości DiSC
PODSUMOWANIE SZKOLENIA
- Przeniesienie wiedzy i umiejętności w przyszłość
- Projektowanie działań wdrożeniowych przez uczestników