Savoir-vivre w administracji
Program szkolenia:
1. Etykieta biznesowa – czym jest i w jakim celu ją stosować
2. Komunikacja w biznesie
- siła pierwszego wrażenia w kontaktach zawodowych
- przedstawianie się
- prawidłowy uścisk dłoni – najczęstsze błędy popełniane podczas powitania, kto pierwszy wyciąga dłoń do powitania
- prawidłowy kontakt wzrokowy – niewłaściwy kontakt wzrokowy
- tytułowanie osób – jak zapamiętywać imiona i nazwiska, przejście na ‘ty’
- formy przedstawiania osób
- etykieta wręczania wizytówek – wygląd wizytówki, jak podawać i kiedy się wymieniać, ważne wskazówki
- mowa ciała – faux pas w komunikacji niewerbalnej, gesty uczciwości, jak być wiarygodnym
- intonacja – faux pas w intonacji
- aktywne słuchanie
- rozmowy telefoniczne – najważniejsze zasady, trudne sytuacje ,najczęstsze błędy popełniane przez telefon, automatyczna sekretarka, poczta głosowa
- etykieta w komunikacji elektronicznej
3. Precedencja w biznesie, czyli porządek pierwszeństwa
- przepuszczanie w drzwiach, zachowanie w windzie
- podróż samochodem – hierarchia miejsc, eleganckie wyjścia
4. Etykieta ubioru służbowego – kształtowanie poczucia estetyki i dobrego smaku
- wizerunek w zgodzie z osobowością, naturalnym wyglądem i charakterem pracy
- wizerunek biznesmena
- wizerunek bizneswoman
- strój odpowiedni do okazji
5. Spotkania biznesowe
- szkolenia/konferencje
- prezentacje
- spotkania w restauracji – kolacje biznesowe, lunche, przyjęcia na stojąco