Welcome on board, czyli jak przeprowadzić skuteczny on boarding pracowników
CELE SZKOLENIA:
- Zdobycie wiedzy w jaki sposób profesjonalny onboarding wpływa na wizerunek firmy i dalszą pracę nowego członka zespołu
- Wypracowanie zasad wprowadzenia nowych pracowników do firmy
- Zdobycie wiedzy w jaki sposób przygotować wdrożenie dla nowego pracownika i czego nie może zabraknąć w pierwszym dniu jego pracy
- Poznanie technik w jaki sposób nowi pracownicy mogą być szybciej i lepiej gotowi do pracy
Metody pracy:
Prezentacja trenerska
Ćwiczenia indywidualne
Ćwiczenia grupowe
Burza mózgów
Dyskusja moderowana
Przykładowy program szkolenia:
1. Analiza struktury zatrudnienia
- Określenie zadań dla danego działu i opracowanie zasobu ludzkiego do ich wykonania
- „Wąskie gardła” pracy, jak ich szukać w moim dziale?
2. Mapowanie oczekiwań w stosunku do mojego zespołu
- Postawa, a kompetencja – czyli czego szukam u swoich pracowników?
- Role w zespole – jakich potrzebuję, z jakimi chcę pracować?
- Typy osobowości DiSC – jaki to ma wpływ na budowanie mojego zespołu?
3. Proces rekrutacji
- W jaki sposób pozyskiwać kandydatów (portale, jakość ogłoszeń, employer branding, wizerunek firmy, relacyjność, sourcing)?
- Proces selekcji kandydatów – jak szukać oczekiwanych postaw i kompetencji?
- Rozmowa rekrutacyjna – jak się przygotować, w jaki sposób przeprowadzić?
- Narzędzia do prowadzenia rozmowy rekrutacyjnej (pogłębiony wywiad, STAR, koło motywacji)
4. Onboarding – warsztat
- Czas onboardingu
- Obszary onboardingu (procedury, zadania i cele, kultura organizacyjna, relacje i integracja)
- Wdrażanie procesu onboardingu
- Kluczowe role podczas onboardingu
- Mierzenie efektywności onboardingu i jego optymalizacja
5. Rola informacji zwrotnej w procesie onboardingu
6. Podsumowanie wiedzy