Savoir-vivre w biznesie, czyli elegancja i klasa w kontaktach zawodowych
Cel i korzyści ze szkolenia:
Szkolenie pozwala na zdobycie ogłady i swobody w codziennych kontaktach biznesowych, uczy zasad dobrego zachowania w różnych sytuacjach – postępowania w trakcie powitania, wręczania wizytówek, rozmów telefonicznych czy kolacji biznesowej. Znajomość biznesowej etykiety ułatwi ci rozwój kariery zawodowej, będziesz odbierany jako osoba wiarygodna, solidna, pewne siebie, obyta towarzysko. Nabędziesz zdolność zjednywania sobie partnerów biznesowych oraz wzmocnisz wizerunek i wiarygodność firmy.
Metody pracy:
Prezentacja trenerska
Prezentacje uczestników
Ćwiczenia indywidualne
Ćwiczenia grupowe
Scenki
Burza mózgów
Dyskusja moderowana
Program szkolenia:
1. Etykieta biznesowa – czym jest i w jakim celu ją stosować
2. Komunikacja w biznesie
- siła pierwszego wrażenia w kontaktach zawodowych
- przedstawianie się
- prawidłowy uścisk dłoni – najczęstsze błędy popełniane podczas powitania, kto pierwszy wyciąga dłoń do powitania
- prawidłowy kontakt wzrokowy – niewłaściwy kontakt wzrokowy
- tytułowanie osób – jak zapamiętywać imiona i nazwiska, przejście na ‘ty’
- formy przedstawiania osób
- etykieta wręczania wizytówek – wygląd wizytówki, jak podawać i kiedy się wymieniać, ważne wskazówki
- mowa ciała – faux pas w komunikacji niewerbalnej, gesty uczciwości, jak być wiarygodnym
- intonacja – faux pas w intonacji
- aktywne słuchanie
- rozmowy telefoniczne – najważniejsze zasady, trudne sytuacje ,najczęstsze błędy popełniane przez telefon, automatyczna sekretarka, poczta głosowa
- etykieta w komunikacji elektronicznej
3. Precedencja w biznesi, czyli porządek pierwszeństwa
- przepuszczanie w drzwiach, zachowanie w windzie
- podróż samochodem – hierarchia miejsc, eleganckie wyjścia
4. Etykieta ubioru służbowego – kształtowanie poczucia estetyki i dobrego smaku
- wizerunek w zgodzie z osobowością, naturalnym wyglądem i charakterem pracy
- wizerunek biznesmena
- wizerunek bizneswoman
- strój odpowiedni do okazji
5. Spotkania biznesowe
- szkolenia/konferencje
- prezentacje
- spotkania w restauracji – kolacje biznesowe, lunche, przyjęcia na stojąco