Sprzedaż i obsługa gościa konferencyjnego
Cele szkolenia:
- Analiza swojego stylu sprzedaży w oparciu o style zachowań DISC D3
- Wzmocnienie wiedzy z zakresu prowadzenia aktywnego procesu pozyskiwania Klientów Biznesowych
- Poznanie zasad etykiety telefonicznej i bezpośredniej podczas spotkań
- Budowanie przewagi konkurencyjnej poprzez znajomość konkurencji i swoich mocnych stron w ofercie dla biznesu
- Poznanie zasad budowania trwałych relacji z partnerami biznesowymi
Metody Pracy:

Prezentacja trenerska

Ćwiczenia indywidualne

Ćwiczenia grupowe

Gra szkoleniowa

Case study

Kwestionariusz DISC
Program szkolenia:
Dzień I:
1. krok – Test kompetencji – Twój styl sprzedaży
- Poznaj swój styl sprzedaży/obsługi Klienta
2. Krok – Typ Klienta
- Naucz się rozpoznawać styl zachowania swoich Klientów, czyli zrozum potrzeby i motywacje Klienta
3. Krok – Plan działania
- Osiągaj wyniki, odpowiadając na potrzeby Klienta, wykorzystując swoje mocne strony i w sposób zgodny z Twoim własnym stylem zachowania
- TELAT: DISC jakim kolorem/ stylem jesteś i jakie możliwości to ze sobą niesie? Czy znasz wszystkie swoje zasoby?
- Sprzedajemy z DISC, Fundamenty sprzedaży DISC
- 3 kroki DISC do kreatywnej i efektywnej sprzedaży
4. Krok – Jakim jestem stylem sprzedaży i jaki mam system pracy z Klientem?
- Co mnie wyróżnia czego powinienem być świadom i czego unikać?
- Motywatory mojego stylu
- Wartości dla styli – co one wnoszą do relacji/transakcji z Klientami?
- Gra szkoleniowa MOST
5. Krok – Plan działania Ja, Klient każdy styl.
- Od czego i z kim zacznę?
- 10 przykazań do efektywnego działania
- Świadomość ograniczeń – jak z nimi pracować?
4. Kontakt Follow Up
- Jak rozpocząć rozmowę po-ofertową?
- Kiedy Klient potrzebuje więcej czasu?
- Kiedy Klient jeszcze nie zajrzał do oferty?
- Kiedy Klient nie traktuje zakupu priorytetowo?
- Kiedy Klient mówi „za drogo”?
- Kiedy Klient porównuje nas do konkurencji?
Uczestnicy w trakcie modułu poznają charakterystykę stylów osobowości DISC. DISC to 4 style zachowań, opracowane na podstawie badań amerykańskiego psychologa, Williama Marstona (1893-1947). Analizując ludzkie zachowania w konkretnym środowisku i w konkretnych sytuacjach, okazało się, że ludzie o podobnych stylach zwykle bardzo podobnie się zachowują. Co ciekawe, każdy z nas ma w sobie te 4 style zachowań, ale w różnym stopniu ich intensywności; DISC to skrót od angielskich określeń poszczególnych stylów: Dominant (Dominujący), Influencing (Wpływowy), Steady (Stały), Compliance (Sumienny).
II dzień:
1. Przekraczanie oczekiwań Gości
- Budowanie relacji z Goścmi i przedstawicielami firm
- Dla Klienta to Ty jesteś firmą
- Czego oczekują Klienci – przykłady nieoczywistych potrzeb Gościa konferencyjnego
2. Wynajdywanie korzyści i sposobów na wyróżnienie się spośród konkurencji
3. Netykieta – jak konstruować odpowiedzi na zapytania ofertowe i podkreślać przewagę konkurencyjną m.in. co musimy wiedzieć o savoir-vivre w poczcie elektronicznej?
4. Sprzedaż telefoniczna a bezpośrednia
- Zasady etykiety telefonicznej
5. Analiza konkurencji – badania tzw. boarding
- Dosprzedaż usług dodatkowych Up -Selling/ Cross -Selling
- Budowanie marki hotelu a marka managera sprzedaży sal konferencyjnych
- Tworzenie ofert i pakietów, nowoczesne dodatki do ofert szkoleniowych
- Zarządzanie w dziale sprzedaży – nie tylko osobami, ale swoim czasem
- Pozyskiwanie zupełnie nowych kontrahentów. Jak się przygotować?