Zarządzanie sobą i zadaniami w czasie
Cele szkolenia:
- Zdobycie wiedzy jak przeprowadzać priorytetyzację zadań ze względu na ich ważność i pilność przed przystąpieniem do pracy,
- Przekazanie narzędzi do planowania zadań w czasie
- Zwiększenie efektywności własnej pracy
- Poznanie metod reagowania na niespodziewane zadania do wykonania zgodnie z priorytetami,
- Nabycie umiejętności związanych z zarządzaniem zadaniami i odzyskanie kontroli nad swoim dniem pracy
Metody pracy:

Prezentacja trenerska

Ćwiczenia indywidualne

Ćwiczenia grupowe

Gry symulacyjne

Case Study
1 DZIEŃ SZKOLENIA (program podstawowy):
I. WSTĘP – I RUNDA ZAPOZNAWCZA:
- sprawy organizacyjne,
- program szkolenia,
- zbudowanie atmosfery komfortu pracy,
- kontrakt.
II. JA I MÓJ CZAS:
- czym jest czas i na ile można nim zarządzać,
- różnice pomiędzy zarządzaniem czasem, a zarządzaniem sobą w czasie,
- rola czasu w projekcie jakim jest życie.
- znaczenie różnic pomiędzy efektywnością, a wydajnością dla organizacji i zarządzania zadaniami.
III. JAK ZARZĄDZAM SOBĄ W CZASIE:
- autodiagnoza zarządzania sobą w czasie – mocne strony, obszary rozwojowe – test,
- analiza niewspierających nawyków,
- lista spraw niedokończonych.
IV. DYSTRAKTORY I PROKRASTYNACJA – JAK SOBIE Z NIMI PORADZIĆ:
- czym są „pożeracze czasu” i jak wpływają na naszą wydajność,
- dlaczego nie musisz odpowiadać na maile cały czas – lista rozpraszaczy,
- wsparcie technologiczne w walce z dystraktorami – testowanie praktyczne,
- techniki ćwiczenia mięśnia koncentracji,
- prokrastynacja i techniki radzenia sobie z opóźnieniami.
V. ZASADY ZARZĄDZANIA SOBĄ W CZASIE WG. „Zen to done” LEO BABUTA i GETTING THINGS DONE D. ALLENA:
- poznanie technik planowania i ustalania celów,
- dlaczego prostsze jest lepsze od skomplikowanego,
- znaczenie rytuałów dla wydajności w pracy,
- 10 nawyków wydajności w organizacji czasu w pracy i życiu osobistym.
VI. PLANUJ Z GŁOWĄ:
- zasada Pareto,
- zasada 60/40,
- strategia Vonneguta,
- technika ALPEN w planowaniu zadań.
VII. PODSUMOWANIE SZKOLENIA:
- stworzenie indywidualnego planu nowych umiejętności,
- runda podsumowująca,
- ewaluacja szkolenia.
2 DZIEŃ SZKOLENIA – opcja rozszerzenia:
VIII. WSTĘP DO DNIA DRUGIEGO:
- podsumowanie kluczowych tematów z dnia 1,
- program dnia II.
IX. NOWY WZORZEC WYDAJNOŚCI:
- nowy wzorzec wydajności w kontekście zarządzania organizacją pracy wg. T. Schwartz,
- czas a work-life balance.
X. ZNACZENIE DELEGOWANIA I MONITORINGU DLA WYDAJNOŚCI I ORGANIZACJI PRACY:
- wykorzystanie technologii do wsparcia planowania i monitorowania zadań (programy Nozbe, Google Calendar)
- czy można źle delegować – poznanie sposobów na efektywne delegowanie zadań.
XI. ZNACZENIE NAWYKU DLA WYDAJNOŚCI W PRACY:
- czym jest nawyk,
- poznanie pętli nawyku,
- jak działania nawykowe wpływają na zarządzanie zadaniami i organizacją w pracy,